اصول عمل لاغری اسلیو معده چیست؟
نوشته شده توسط : رعنا

در عمل لاغری اسلیو معده، از طریق جراحی اندازه معده را کاهش می دهند. افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند سریعتر احساس سیری می کنند، بنابراین این عمل به طور قابل توجهی پرخوری را کاهش می دهد. بعد از جراحی، معده فرد تقریباً یک چهارم اندازه اصلی آن می شود. فرد باید رژیم سختی را دنبال کند که به بدن اجازه می دهد بهبود یابد و با ظرفیت معده کوچکتر سازگار شود.

بیشتر بدانیم : عمل ساسی معده

حدود 3 تا 7 روز پس از عمل لاغری اسلیو معده، فرد می تواند غذاهای مایع مانند شیر را بخورد.  در عمل لاغری اسلیو معده، یک متخصص جراحی لاغری با برداشتن مقدار زیادی از آن، معده را به شکل موز مانند کاهش می دهد.

این جراحی برگشت ناپذیر است و می تواند به افراد کمک کند تا مقدار زیادی از وزن بدن خود را از دست بدهند.

براساس موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، تحقیقات نشان داده است افرادی که عمل لاغری اسلیو معده را انجام می دهند به طور متوسط 90 پوند وزن کم می کنند. این روش همچنین توانایی بدن در تولید هورمون گرسنگی به نام گرلین را کاهش می دهد.

در بیشتر موارد، کاهش سطح این هورمون باعث می شود که افراد بعد از جراحی کمتر احساس گرسنگی کنند.

رژیم عمل لاغری اسلیو معده یک رژیم چند فازی است که متخصصان برای آماده سازی افراد برای جراحی، کمک به بهبودی طراحی کرده اند.

با این حال نتایج تحقیقاتی که در سال 2017 در مورد عمل لاغری اسلیو معده انجام گرفن نشان می دهد که جراحی لاغری  اسلیو معده باعث کمبودهای تغذیه ای در بدن فرد هم می شود.

پس از عمل لاغری اسلیو معده، افراد باید غذاهای جامد را به تدریج به رژیم خود وارد کنند. انجام این کار بدن را قادر می سازد تا به اندازه جدید معده عادت کند. معمولاً پزشک یا متخصص تغذیه پس از جراحی بر مصرف مواد غذایی فرد نظارت می کنند. ساختار برنامه غذایی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله میزان جراحی و میزان تحمل فرد نسبت به آن. یک رژیم غذایی ویژه قبل و بعد از جراحی برای بهبودی طرف مهم است.

بیشتر بدانیم : چاقی و کاهش وزن





:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: